Respect- Pest- Gedragsprotocol

Op De Patioschool De Kleine Prins staat respect centraal. We geloven dat een veilige en ondersteunende omgeving de basis is voor goed leren. Daarom verwachten we dat leerlingen respectvol omgaan met elkaar en de leerkrachten. We bevorderen een sfeer van vriendelijkheid, begrip en samenwerking, waarin iedereen zich gehoord en gewaardeerd voelt.

Om (gedrags)problemen te voorkomen, hebben we duidelijke richtlijnen en werken we nauw samen met ouders. Zo begeleiden we leerlingen in hun sociale en emotionele ontwikkeling, zodat we vroeg kunnen ingrijpen en een positieve sfeer kunnen behouden. Dit noemen we de pedagogische driehoek: kind, thuis en school.

Onze aanpak is samengevat in een document, dat hieronder te lezen is. Het protocol biedt richtlijnen voor het signaleren en aanpakken van gedrag, en helpt een veilige omgeving te creƫren. Samen zorgen we ervoor dat leren prettig is en dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.