Social Schools (schoolapp)

Patioschool De Kleine Prins maakt gebruik van de schoolapp van Social Schools. De app is een veilige omgeving; alleen de ouders van de kinderen in de klas kunnen gebruik maken van de app. Als u de app installeert, krijgt u van school een mail met instructies hoe deze te koppelen aan uw kind(eren). U kunt dan de groep(en) van uw kind(eren) volgen.

De app woor de leerkrachten gebruikt om foto's van leuke activeiten te delen of oproepjes te plaatsen. Hiermee krijgt u als ouder een beeld van wat uw kind in de klas doet. Ook kunt u de groepsgebonden kalender in de gaten houden. Zo weet u precies wanneer er activiteiten staan gepland. U kunt meldingen aan of uitzetten in de instellingen van de app.

Verder wordt de app gebruikt om:

• oproepjes voor hulp te plaatsen
  • u kunt absenties via de app doorgeven
  • ouderavonden worden ingepland
  • fototoestemming kunt u geven of intrekken

Hieronder ziet u hoe u de app kunt installeren:

Mensen met een msn-, hotmail-, live of outlook mailadres moeten ook onderstaande tekst lezen.